A nikotinfüggés kettős természete

Hogyan kell tartani a cigarettát

Így a fizikai függés az elszívott cigaretták számával és a nikotinhiány csökkentésére tett erőfeszítéssel van összefüggésben.

vállalkozása leszokni a dohányzásról

Például, ha Ön reggel a felébredést követően az első 5 percben rágyújt, jobban függ a nikotintól, mint az, aki csak óra múlva szívja el az első cigarettáját. A pszichológiai függés A pszichológiai függés jellemezhető a következőkkel: Van, amikor több cigarettát szív el, mint szeretne. Annak ellenére dohányzik, hogy már érzi a dohányzás negatív következményeit.

Úgy érzi, hogy nem tudja kontroll alatt tartani a hogyan kell tartani a cigarettát, esetleg próbálta már csökkenteni a mennyiséget, sőt abbahagyni, de nem sikerült. A pszichológiai függés szoros kapcsolatban van a dohányzás motivációival.

Hogyan kell tartani a cigarettát

Ezek számosak lehetnek: Szinte észre sem veszi azt, amikor rágyújt. A rágyújtás folyamata, a mozdulatsor a figyelmén kívül esik.

Ezt akkor teheti láthatóvá, ha valamit megváltoztat, például máshova teszi a cigijét vagy az öngyújtóját. Ha egy darabig nem dohányozhat, akkor erősen vágyik egy cigire.

Tények és tévhitek a dohányzás körül

Esetleg ez olyan erős is lehet, hogy még egy idegen személyt is képes megszólítani, hogy cigarettát kérjen tőle. Úgy érezheti, hogy már nem Ön irányítja saját magát, hanem a cigaretta irányítja a viselkedését.

Kénytelen úgy tervezni a programjait, hogy abban legyen mód cigarettaszünetre. Úgy érzi, hogy a cigaretta segít megküzdeni a negatív érzelmekkel, a rosszkedvvel, a stresszel. A dohányzás Önnek pozitív érzéseket okoz, a dohányzást a pozitív érzelmi állapotok eléréséhez használja.

Úgy érzi, hogy a dohányzás javítja a figyelmét, gondolkodását.

A nikotinfüggés kettős természete

A barátaival vagy a munkatársaival többet dohányzik, mint egyedül. A dohányzást a testsúlya és az étvágya csökkentésére használja. Úgy érzi, hogy a cigaretta a legjobb barát, mert mindig számíthat rá, mindig kéznél van. Így gond esetén nem is fordul másokhoz segítségért, helyette elszív egy cigarettát.

leszokni a dohányzásról most mit tegyek

A cigaretta érdekében más örömforrásokról hajlandó lemondani, például nem megy olyan helyre, ahol nem lehet dohányozni vagy felvállal olyan kellemetlenségeket, mint télen kint állni az utcán, vagy egy lerobbant dohányzóhelységben tartózkodni. Könnyen felkeltődik a cigi utáni vágya, sóvárgása, ha másokat lát cigarettázni, vagy megérzi a cigarettafüst illatát.

hagyja abba a dohányzást a haj nő

A fizikai és a pszichológiai függése hosszú tanulási folyamat révén alakult ki. Számolja ki csak, hogy körül-belül eddig hány szál cigarettát szívott el?

kódolt dohányzás injekcióval

Napi 1 doboz mellett ez évente szál cigarettát jelent. Egyes viselkedésmódokat újra kell tanulnia vagy a dohányzás helyett más tevékenységet kell keresnie. Mindebben segítséget nyújtunk, de a lépéseket Önnek kell megtenni.

Hogyan kell tartani a cigarettát. Kérsz egy szál cigarettát?

A fizikai függés kezelésében hasznosak lehetnek az orvosa által felírt gyógyszerek is pl. Ezek használatát azonban beszélje meg háziorvosával vagy szakorvosával. Amiért nehéz leszokni a dohányzásról.